منطقه دو شهرداری

علیرضا ابوئی
مدیر منطقه

​​​​​​​تلفن تماس: 03533131202

​​​​​​​
ساختار سازمانی منطقه

خدمات منطقه

آخرین اخبار

2023 11 28

احداث خیابان امام محمد باقر (ع) در حدفاصل بلوار مدرس تا میدان قرآن

مدیر منطقه دو شهرداری یزد خبر داد: خیابان ۲۴ متری امام محمدباقر (ع) در حدفاصل بلوار مدرس تا میدان قرآن یزد احداث می‌شود. به...

528
2023 11 04

ارتقاء آمادگی نیرو‌های خدمات شهری شهرداری یزد در آستانه آغاز بارش‌های پاییزی

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: شهرداری با برگزاری دوره‌های آموزشی، نیرو‌های خدمات شهری خود را برای مقابله با سیلاب‌های...

3701
2023 10 30

یکشنبه های مردمی شهردار یزد

ملاقات مردمی شهردار یزد با حضور مدیران مناطق دو، چهار و بافت تاریخی شهرداری و تنی چند از مدیران ستادی شهرداری برگزار شد. در...

4365
2023 10 21

بازدیدهای عمرانی شهردار یزد و اعضای شورای اسلامی شهر( بلوار شهیدان پارسائیان، بلوار ایرج افشار، بلوار دکتر اسلامی ندوشن، سیلبندپارک کوهستان، مسیل)

عصر روز شنبه بیست و دوم مهرماه، ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد و عزیزالله سیفی رئیس  شورای اسلامی شهر  به همراه...

6811
آرشیو اخبار

شرح وظایف

برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر به منظور تامین خدمات مورد نیاز و توسعه عمرانی منطقه شهری در چارچوب وظایف قانونی
انجام کلیه وظایف شهرداری در سطح منطقه با هماهنگی با معاونتهای تخصصی ذیربط

انجام امور مربوط به خدمات شهری و اهتمام در تامین نیازمندیهای زیست محیطی شهری و نظارت بر نحوه فعالیت پیمانکاران خدمات شهری​​

وصول عوارض و درآمد های قانونی ​​​​​

صدور پروانه ساختمان و مجوز تعمیرات و پایان کار و پاسخ استعلام در مورد امالک و پیشهوران با توجه به مقررات و دستورالعملهای شهرسازی و صنعتی در حد اختیارات تفویض شده مصوب

نظارت بر عملیات ساختمانی محدوده منطقه با توجه به مقررات مصوب و دستورالعملهای صادره از معاونت های مربوطه

تنظیم برنامه و بودجه سالانه و اقدام در وصول درآمدهای قانونی شهرداری و پیگیری در تامین آنها

نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات شهری در سطح منطقه

پیش بینی نیازهای عمرانی منطقه و اعلام آن به معاونت ذیربط و نظارت بر حسن اجرای پروژه های عمرانی در سطح منطقه ​​​​​​

ارزیابی و نظارت بر املاک شهرداری در سطح منطقه

ادارات زیر مجموعه

معاونت  شهرسازی و امور زیربنائی

معاونت خدمات شهری

محمدتقی دشت آبادی
معاون شهرسازی و امور زیربنائی
03533131230
  • ​صدور پروانه های ساختمانی و پایان کار و گواهی عدم خلافی
  •  تشخیص تخلفات ساختمانی  و ارجاع به کمیسیون ماده صد
  • نظارت بر طرح تفضیلی و شناسایی مغایرتها
  • بازدید از ساختمانها و دستور تهیه نقشه جهت احداث ساختمان
  • بررسی و تعیین نوع کاربری ملک
  • تشخیص تخلفات ساختمانی و ارجاع به معاونت خدمات شهری جهت پیگیریهای بعدی
  • نظارت بركليه پروژه هاي عمراني و اجرايي منطقه به لحاظ كيفي و كمي .
  • همكاري معاونت  قني وعمراني منطقه با حوزه  عمران شهري شهرداري مركزي.
  •  ارائه طرحهاي عمراني در راستاي بهبود فضاي منطقه . صدور كليه مجوزها و تائيد كليه مراحل براي صدور وپرداخت چك پيمانكاران .
  •  نظارت بر اجراي پياده رو سازي – احداث جوي آبها – آسفالت خيابانها –  اجراي پل ها – جداول – رفوژها – ساختمانهاي اداري – خاكبرداري وخاكريزي – زير سازي و خيابان سازي در محدوده منطقه .
  • نماينده شوراي اسلامي شهردر كمسيونهاي معاملات و تحويل .
  •  صدور مجوز حفاري براي كليه سازمانهاي خدمات رسان شهري و ادارات دولتي و غير دولتي و اشخاص حقيقي و حقوقي
  • نماينده شهردار جهت صدور مجوزهاي حفاري تك انشعابي در سطح منطقه
  •  ارائه طرح هاي پيشنهادي جهت بودجه سال آينده منطقه و نماينده شهردار جهت حضور در كميته هاي عمراني و مربوط به بودجه
  •  ساير اموري كه از طرف مافوق ارجاع مي شود . ​​​​​​​
عباسعلی روستاپور
معاون خدمات شهری
03533131245
​​​​​​​
  • مطالعه و بررسی رویکردها و روشهای نوین مدیریت به منظور به کارگیری و استقرار نظامها و سبک‌های مدیریت برای انجام کارآمد وظایف و بهبود روشها​​​​​​​
  • ​​​​​​​ارائه پیشنهادات برای افزایش بهره وری و همکاری در پیاده سازی پیشنهادات پذیرفته شده​​​​​​​
  • ارزیابی عملکرد کارکنان و مجموعه های تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
  • بازنگری و بروزرسانی حدود اختیارات و تفویض مسئولیت ها و تعیین روابط میان کارکنان و واحدهای مختلف مجموعه تحت سرپرستی به نحوی که تقسیم کار به درستی صورت پذیرد و عدالت اجرا شود
  • بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید
  • بررسی و تحلیل مشکلات و موارد پیش آمده با توجه به آمار و اطلاعات واقعی و تصمیم گیری براساس آن
  • برگزاری جلسات دوره ای برای بررسی مشکلات موجود در سیستم و یافتن راهکار برای حل مشکلات
  • برنامه ریزی به منظور آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه و نظارت بر اکیپ های مورد نظر در شهرداریهای مناطق
  • برنامه ریزی جهت ارائه بهینه و عادلانه خدمات شهری در سطح شهر
  • برنامه ریزی جهت تامین آرامستان های مورد نیاز
  • برنامه ریزی و پیگیری انجام خدمات شهری خاص که به تنهایی در مناطق شهرداری و سایر سازمانها و واحدهای تابعه امکان پذیر نبوده و مستلزم اقدامات اجرائی یکسان و همزمان بصورت متمرکز و هماهنگ در سطح شهر
  • برنامه ریزی و نظارت بر ایجاد و توسعه فضای سبز
  • برنامه ریزی و نظارت در حسن انتظام امور جمع آوری، حمل، پردازش و دفع بهینه پسماند در سطح شهر
  • برنامه ریزی و هماهنگی امور مربوط به شناسایی، پاکسازی، لایروبی و نگهداری و حفظ کلیه مسیل‌های شهر با هماهنگی واحدهای ذیربط در شهرداری و سایر سازمانها و ارگان های اجرائی شهرداری
  • تاثیرگذاری بر افراد و انگیزش ایشان به نحوی که از روی میل و اشتیاق برای دستیابی به هدف های مجموعه تلاش کنند
  • تحلیل، بررسی و پیشنهاد بودجه، متمم و اصلاح آن در حوزه تحت سرپرستی
  • تدوین دستورالعمل و آیین نامه های حفظ و بازسازی مسیلها
  • تهیه و تدوین طرحهای لازم جهت بهینه کردن امور خدمات رسانی به شهروندان
  • زمینه سازی در جهت مشارکت فکری کارکنان در تعریف اهداف عملیاتی ، برنامه ها و راهکارهای اجرایی مجموعه تحت سرپرستی
  • مشارکت در ستادهای متشکله در زمینه ارائه خدمات رفاهی به مسافرین و توریست های شهر و پیگیری اجرائی وظایف شهرداری در این خصوص
  • نظارت بر انتخاب مشاوران و پیمانکاران متخصص و حرفه ای در امور خدمات شهری
  • نظارت بر برخورد با متخلفین مسائل شهری(مسدودین معابر و خلافکاران در ساخت و ساز ) و دریافتاحکام قضایی
  • نظارت بر برنامه های عملیاتی تعریف شده توسط زیرمجموعه ها به منظور تحقق اهداف، برنامه ها و سیاست های کلان تعیین شده
  • نظارت بر حسن انتظام امور مادیها و مسیلهای شهر و هماهنگی در جهت آماده سازی و استفاده بهینه از آنها
  • نظارت بر حسن انتظام و گردش امورسازمانهای وابسته مربوط از لحاظ نیل به اهداف پیش بینی شده در اساسنامه آنها
  • نظارت بر حسن انجام امور و وظایف شهرداری ارتباط با بندهای ذیل ماده۵۵قانون شهرداریها (مرتبط با خدمات شهری ) و صدور دستورات لازم در هر یک از زمینه های مذکور
  • نظارت بر سیستم جمع آوری و امحاء پسماندها و سایر ضایعات شهری و تدوین ضوابط مربوط
  • نظارت بر فعالیت های زیباسازی شهری
  • نظارت بر گردش امور کمیسیون های ذیربط در امور اجرایی شهر از قبیل کمیسیون بند۲۰ماده ۵۵، کمیسیون ایمنی اماکن عمومی و ستادهای اجرائی خدمات شهری
  • نظارت در حسن انتظام امور جمع آوری و معدوم نمودن حیوانات موذی و ولگرد
  • نظارت کمی و کیفی بر نحوه عملکرد کار پیمانکاران و همچنین رسیدگی به صورت وضعیت عملکرد ایشان در مواقع ضروری
  • همکاری در تهیه و تنظیم پیش نویس بودجه معاونت خدمات شهری
  • استفاده از ظرفیت طرح های تفصیلی و بازنگری در توسعه و بهبود امکانات خدمات شهری در مناطق و افزایش این ظرفیت ها

  • هماهنگی در استقرار نظام جامع آماری و جمع بندی ویرایش اطلاعات و استفاده از نتایج در برنامه ها و اقدامات

  • استفاده از فن آوری و روشهای جدید و افزایش اثربخشی روشهای نظارت

  • توسعه کیفی و کمی فضاهای عمومی شهر

  • حفاظت از محیط زیست شهری و کنترل و کاهش آلودگی های شهری

  • مدیریت و برنامه ریزی محیط زیست شهری استفاده از انرژی ناپایدار، پارکهای طبیعی و آموزش و فرهنگ سازی نحوه حفاظت از محیط زیست و نحوه بهره برداری صحیح از منابع شهری

  • مطالعه و تحقیق جهت شناسایی محیط زیست شهری و روش های کاهش تاثیرات ناشی از فشارهای وارده بر محیط زیست

  • برنامه ریزی و تهیه فرمت هایی در جهت یکپارچه سازی، تسریع، قانونمندکردن موارد مرتبط

  • تدوین ضوابط رفت و روب و سایر خدمات شهری به پیمانکاران و نظارت بر حسن اجرای آنها

  • کنترل و نظارت بر قراردادهای امور خدمات شهری (رفت و روب، جمع آوری زباله، رفع سدمعبر و) نظارت بر استخراج، مستندسازی، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش و ارائه مستندات نظارت بر پیشنهاد، تدوین و بروزرسانی فرآیندهای تحت سرپرستی و همچنین تعریف و پایش شاخص های مرتبط با فرآیندها

تماس با ما

آدرس

یزد ـ بلوار بسیج ـ منطقه دو شهرداری

 
تلفن 

36240200 ـ035

پست الکترونیک
info@yazd.ir