معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد: هدف از راه اندازی بازارچه‌های میوه شهرداری یزد تسهیل خدمات است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد با اشاره به اقداماتی که در راستای ایجاد این بازارچه‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی بازارچه‌های محلی میوه و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد تسهیل‌گری در ارائه خدمات به مردم و کنترل قیمت‌ها است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - امیر شاکری اظهار کرد: برای جلوگیری از رها‌ شدگی بازار و ضرورت ساماندهی موضوعات مربوط به مشاغل این حوزه راه‌اندازی بازارچه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و با رویکرد شهر هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بازارچه‌های میوه در 6 محله شهر یزد هدف گذاری شده و به صورت مرحله‌ای در حال راه‌اندازی است که امید است با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته بتوان تاثیر مثبتی در بازار میوه و فرآورده‌های کشاورزی شهر یزد ایجاد کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: بازارچه‌های میوه و فرآورده‌های کشاورزی بر ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز اثرگذار است و می‌توان این اقدام را علاوه بر حیطه مدیریت شهری در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز موثر دانست.

رئیس هیئت مدیره سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد بیان کرد: علاوه بر بازارچه‌های میوه، سایر بازارچه‌های تحت نظر سازمان ساماندهی مشاغل شهری نیز به صورت محله محور اداره می‌شود.

شاکری افزود: بازرچه‌های بانوان توانمند، مشاغل خانگی، خدمت و خوشمزه بازار نیز از دیگر بازارهای فعال محلی در یزد هستند که هدف حمایت و رونق بخشی به کسب و کارهای کوچک و خانگی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: خدمات ثبت نام، تشکیل و بررسی پرونده و مدیریت مالی این بازارچه‌ها به صورت الکترونیک زمینه‌سازی شده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده به زودی شاهد پوشش حداکثری خدمات به صورت الکترونیک و رونمایی از نرم افزار بازار خواهیم بود.