مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد لازمه یک‌طرفه‌سازی معابر را بررسی طرح تفصیلی ترافیک عنوان کرد

مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش ترافیک مرکز شهر که در سال 1386 در طرح جامع ترافیک شهر دیده شده، یک‌طرفه کردن برخی از معابر است، تصریح کرد: باید توجه داشت که طرح‌های جامع، کلان هستند و نیاز به طرح تفصیلی دارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - حمید دهقان اظهار داشت: باید در قالب طرح تفصیلی شرایط ترافیکی همه معابر شهر به صورت خیابان به خیابان بررسی شود، از این رو قراردادی با بخش خصوصی منعقد و با توجه به اهمیت موضوع زبده‌ترین مشاور کشور برای تدوین این طرح انتخاب شده است.

مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد افزود: اردیبهشت ماه سال جاری ۴۰۰ آمارگیر کار آمار برداری دقیق ترافیکی را در شهر یزد انجام دادند که خروجی آن ۹ سناریو ترافیکی بود و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یک‌طرفه کردن خیابان‌ها شرایط را بدتر می‌کند.

دهقان اضافه کرد: پیرو این بررسی‌ها مشخص شد که لازم است قبل از آنکه درباره یک‌طرفه کردن معابر شهر بحث شود، تمهیداتی برای کاهش ترافیک مرکز شهر اندیشیده شود، چراکه در حالت فعلی، نباید خیابان‌های شهر یک‌طرفه شوند.

وی اظهار داشت: باید ابتدا تقاضا برای سفر به مرکز شهر را کاهش دهیم و با بررسی‌های آماری مجدد، امکان طرح یک‌طرفه‌سازی بررسی شود.

مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد تاکید کرد: لازمه یک‌طرفه‌سازی معابر، اجرای طرح‌هایی مثل هوشمندسازی پارک‌های حاشیه‌ای و احداث پارکینگ‌های جدید است تا به این ترتیب زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

دهقان راهکار کوتاه‌مدت برای کاهش ترافیک مرکز شهر تا زمان اجرایی شدن طرح یک‌طرفه‌سازی معابر را کاهش ترافیک ورودی به مرکز شهر عنوان کرد و افزود: تا نیمه نخست امسال طرح پارکبان هوشمند با هدف اعمال محدودیت‌های پارک در مرکز شهر اجرا می‌شود که تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک مرکز شهر دارد.