شهردار یزد: رویکرد شهرداری اطلاعرسانی شفاف و به دور از توجیه به مردم است - شهرداري يزد
شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه اگر به مردم به درستی اطلاع رسانی شود آنها استقبال می کنند، گفت: رویکرد شهرداری یزد اطلاعرسانی شفاف و به دور از توجیه به مردم است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - ابوالقاسم محیالدینی در دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با وی با اشاره به اینکه میان شهرداری و صدا و سیما ارتباط و تعامل بسیار خوبی وجود دارد، اظهار داشت: تلاش ما در مجموعه کاری شهرداری این است که با مردم حرف بزنیم و این حرف زدن هم به هیچ عنوان نمیخواهیم به سمت توجیه برود.
شهردار یزد با اشاره به آبگرفتگیهایی که در چند روز گذشته و در اثر بارندگی در سطح شهر یزد رخ داد، خاطرنشان کرد: با انجام این بارندگی توضیحات لازم در ارتباط با اقدامات صورت گرفته و مشکلات انجام شده را به مردم ارائه کردیم و واقعاً استقبال خوبی از سوی شهروندان از این توضیحات انجام شد و همین موضوع اهمیت شفافسازی و اطلاعرسانی درست به مردم را نشان میدهد.
وی عنوان کرد: بازخوردهایی که از این اطلاعرسانی دریافت کردیم به خوبی نشان داد که اگر به مردم به درستی پاسخ دهیم و آنها را در جریان امور قرار دهیم، مردم پذیرای این اطلاعرسانی هستند.
محی الدینی با بیان اینکه صداقت در اطلاعرسانی مهمترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر اطلاعرسانی به مردم بدون صداقت باشد به هیچ عنوان نمیتواند آنها را قانع کند و شفافیت در این موضوع مهمترین موضوع است.
شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه متاسفانه الان مردم با فشارهای بسیار زیاد به ویژه در حوزههای اقتصادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: به تمام مدیران شهرداری در بخش های مختلف تاکید کردیم که حرف مردم را به خوبی بشنوند و تمام تلاششان را برای رفع مشکلات آنها در حیطه وظایفشان انجام دهند و در صورتی هم که امکان رفع آن مشکل نیست حداقل کاری که میتوان انجام داد شنیدن حرفهای آنها با خوشرویی و رفتار مناسب است.
وی امیدآفرینی و نشاطافزایی در جامعه و میان مردم، افزود: باید سعی کنیم با اقداماتی که برای رفع مشکلات مردم انجام میدهیم، در میان این حجم انبوع از مشکلاتی که جامعه با آن روبرو است، اخبار خوب و امیدوارکنندهای را هم به شهروندان ارائه کنیم.