سامانه شهروندسپاری آماده ارائه خدمت به شهروندان یزدی - شهرداري يزد
مدیر هماهنگی و نظارت بر ساختوسازهای شهری شهرداری یزد با بیان اینکه میزان استقبال شهروندان از خدمات غیرحضوری شهرداری کمتر از پیشبینیها بوده است، گفت: شهروندان به جای حضور در مناطق شهرداری، از سامانه شهروندسپاری استفاده کنند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - علی نوری با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعملها و قوانین ساختوساز در ساختمانسازی، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این راستا، تقویت نظارت است که زمینه اجرای قانون را به وجود میآورد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر ساختوسازهای شهری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه شهرداری یزد در حوزه الکترونیکی و غیرحضوری شدن بسیاری از فعالیتها با جدیت حرکت کرده است، تصریح کرد: در حوزه ساختوساز و بسیاری از خدمات دیگر شهرداری، تلاش کردیم با برونسپاری خدمات، زمینه بهبود سرعت و کیفیت فرایندها را فراهم کنیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن به یکسالگی فعالیت سامانه شهروندسپاری، افزود: این سامانه زمینه بسیار خوبی را برای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری توسط شهرداری فراهم آورده است.
نوری با بیان اینکه شهروندان برای دریافت خدمات خود از طریق سامانه شهروندسپاری میتوانند به نشانی اینترنتی esup.yazd.ir مراجعه کنند، گفت: در این سامانه خدماتی از جمله پاسخ استعلام بانک، گواهی نقلوانتقال، گواهی پایانکار، گواهی عدم خلاف، پروانه ساختمانی، پاسخ استعلام ادارات و برگ پایان کار ساختمان ارائه میشود.
مدیر هماهنگی و نظارت بر ساختوسازهای شهری شهرداری یزد مجوز تفکیک، پروانه حصارکشی، تغییر کاربری و ضوابط، تخلفات ساختمانی، پروانه المثنی، تمدید پروانه و پیگیری درخواستها را از دیگر خدمات سامانه شهروندسپاری دانست و گفت: با وجودی که اطلاعرسانی گستردهای در ارتباط با شهروندسپاری انجام شد، است مراجعه شهروندان به این سامانه نسبت به پیشبینیها پایینتر است.
وی با بیان اینکه مردم همچنان به جای استفاده از خدمات غیرحضوری تمایل به حضور در شهرداری برای انجام امور خود دارند، گفت: در حال حاضر ثبت درخواست در مناطق شهرداری انجام نمیشود و شهروندان باید به دفاتر کارگزاریها مراجعه کنند.