تشکیل کارگروه استقرار میز خدمت در شهرداری یزد - شهرداري يزد

به گزارش روابط عمومی حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد، به منظورارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان از عملکرد شهرداری، استقرار میز خدمت الکترونیکی و حضوری در دستور کار قرار گرفت.
با عنایت به بخشنامه ریاست محترم جمهور، دستگاه های اجرائی موظفند تمامی خدمات خود را از طریق میز خدمت حضوری و الکترونیکی ارائه کنند.
این بخشنامه جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان های اداری دستگاه های اجرائی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی مفسده آمیز با کارکنان دولت وایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد و در اجرای تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری ابلاغ شده است.
اطلاع رسانی شفاف در مورد مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت، رویه ارائه شکایت و پیگیری، تسریع در انجام استعلامات، ارائه کد رهگیری، و نظرسنجی از میزان رضایت ارباب رجوع از دریافت خدمت، از جمله مواردی است که در تصویب نامه فوق مورد تاکید قرار گرفته است. از این رو شهردار یزد طی ابلاغی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی را به عنوان رئیس کارگروه استقرار میز خدمت منصوب کرد.
خاطرنشان می شود با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه شهرداری الکترونیک، امکان صدور فیش عوارض نوسازی و عوارض خودرو به صورت الکترونیکی فراهم شده که به عنوان میز خدمت الکترونیکی می باشد.
در این راستا خدماتی مانند: ،صدور پروانه ساختمانی، صدور عدم خلافی ساختمان، صدور پایان کار و... به دفاتر کارگزاری واگذار شده است و به عنوان میز خدمت حضوری محسوب می شود.
استقرار میز خدمت دارای 9 گام است که در دستور کارگروه، استقرار میز خدمت در شهرداری قرار گرفته و جلسات این کارگروه به صورت هفتگی در جریان است.
معرفی خدمات منتخب هر حوزه جهت ارائه در میز خدمت و راه اندازی میز خدمت به صورت پایلوت در شهرداری منطقه4 در دستور کارگروه قرار گرفته است که به زودی اجرا خواهد شد.
معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد