انجام برداشت و بروزرسانی اطلاعات آپارتمانهای شهر یزد توسط سازمان فاوا شهرداری یزد - شهرداري يزد

برداشت و بروزرسانی اطلاعات آپارتمانهای شهر یزد توسط سازمان فاوا شهرداری یزد انجام شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد: مسعود تاج آبی رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد در رابطه با برداشت و بروزرسانی اطلاعات آپارتمانهای سطح شهر یزد افزود هدف از این پروژه تکمیل بانک اطلاعاتی املاک سطح شهر یزد در سیستم شهرسازی دانست که این امر منجر به صدور فیش نوسازی بهصورت مجزا برای هر واحد آپارتمانی می شود.
تاج آبی افزود: پس از جمعآوری اطلاعات، مراحل ادغام و پردازش آماری اطلاعات به ثمر می رسد و پس از نهایی شدن این پردازشها ما صاحب یک بانک اطلاعات کامل و جامع میشویم.
حسین خواجه پور مدیر این پروژه نیز افزود با توجه به نیاز شهرداری به اطلاعات بروز و جامع، این پروژه از اواخر سال 95 شروع و با برداشت و بروزرسانی بیش از 20هزار واحد آپارتمانی در آذرماه سال جاری به پایان رسید.
این مسئول با بیان اینکه طرح ممیزی بهعنوان الگوی برتر در سطح کشور، شاکله اصلی شهرداری و طرح جامع مدیریت شهرنشین موردبحث واقع میشود، تأکید کرد: با توجه بهسرعت زیاد ساختوسازهای مجتمعهای آپارتمانی در شهر یزد، الزام برای دستگاههای نظارتی و کارفرما تعریف گردد تا در حین اجرا و یا اتمام کار اطلاعات به شهرداری منتقل گردد.
خواجه پور وجود این پروژهها را برای شهرداری یک لزوم مهم دانست و افزود: شهرداریها بر پایه همین اطلاعات خدمترسانی دقیقتری انجام میدهد و همچنین عنوان کرد با توجه به اطلاعات استخراجشده از مجموع 21596 واحد آپارتمانی شهر یزد، منطقه سه و چهارشهرداری یزد با دارا بودن 76 درصد از آپارتمانها بیشترین سهم از وجود آپارتمانها را شامل میشود. در بحث مساحت واحدهای آپارتمانی در حدود 67 درصد واحدهای آپارتمانی شهر یزد مساحت بین 90 تا 150 متر را دارا میباشند. توزیع واحدهای آپارتمانی برحسب نوع اسکلت نیز نشان میدهد که 52 درصد این واحدها دارای اسکلت بتنی، 43 درصد دارای اسکلت فلزی و 5 درصد سایر بوده است.
لازم به ذکر است ممیزی آپارتمانهای سطح شهر در راستای نیاز مدیریت شهری و فراهم آوردن اطلاعات دقیق و جامع از املاک شهر انجام پذیرفته است که با تلفیق اطلاعات مکانی و توصیفی موجود در شهرداری میتوان خدمات مختلف شهرداری مانند فعالیتهای نظارتی و برنامهریزی شهری را انجام داد که این امر باعث کاهش زمان انجام خدمات به شهروندان می شود.