استاندار یزد: شهرداریها خط مقدم خدمترسانی به مردم هستند - شهرداري يزد
استاندار یزد با اشاره به اینکه گستردگی کار شهرداریها به دلیل تعدد وظایف آنها این کار را بسیار حساس کرده است، گفت: شهرداریها خط مقدم خدمترسانی به مردم هستند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – مهران فاطمی در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد اظهار کرد: شهرداری خط مقدم خدمترسانی به مردم است و از این حیث اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی افزود: خدمترسانی به مردم نعمتی بزرگ است که در اختیار ما قرار گرفته است و باید هر یک از ما تمام تلاش خود را به کار گیریم که به بهترین نحو ممکن این مسئولیت سنگین را انجام دهیم.
استاندار یزد گفت: یکی از دلایلی که سبب شده است مباحث مرتبط با شهرداریها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد آن است که بسیاری از خدمات و نیازهای روزانه مردم توسط شهرداریها ارائه میشود و مردم به صورت مستقیم و شبانهروزی با این خدمات درگیر هستند.
فاطمی خاطرنشان کرد: در این راستا اهمیت بسیاری دارد که با خدماتی که به شهروندان ارائه میدهیم، رضایت آنها را جلب کنیم و مخاطبان خود را از خدماتمان راضی نگه داریم.
وی ادامه داد: حجم خدمات و وظایف شهرداریها به حدی گسترده است که اگر حتی یک شبانهروز، از ۲۴ ساعت تبدیل به ۴۸ ساعت شود، باز هم گستردگی خدمات ممکن است سبب شود که تماموقت در حال فعالیت و ارائه خدمت به مردم باشیم.
استاندار یزد ادامه داد: یکی از سختیهایی که کار شهرداریها دارد این است که به دلیل قوانین و مقررات امکان پاسخ مثبت به تمام درخواستهایی که شهروندان دارند نیست و در برخی مواقع ناچار هستند که به واسطه قوانین پاسخ منفی به شهروندان بدهند.
فاطمی ادامه داد: در بسیاری موارد منفعت شهر در نه گفتن به درخواستهایی از جمله تخلفات ساختمانی و رعایت نکردن ضوابط است و حجم چنین مراجعاتی به شهرداری بسیار زیاد است و شهرداری هم موظف است برای رعایت منفعت شهر جلوی تخلفات را بگیرد یا برخورد لازم را انجام دهد.
وی تصریح کرد: این موضوع ناراحتیهایی را به دنبال دارد اما بهطور قطع با رفتار خوب و مناسبی که کارکنان شهرداریها با مردم دارند و خواهند داشت این نارضایتیها به کمترین حد خود میرسد.