ارائه تمام خدمات شهروندی شهرداری با سامانه جامع «یزد من» - شهرداري يزد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد خبر داد:
ارائه تمام خدمات شهروندی شهرداری با سامانه جامع «یزد من»
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه تمام خدمات شهرداریها به شهروندان از طریق سامانه «یزد من» از طریق تلفن همراه، گفت: این سامانه امسال به تمام پارک های یزد و ناوگان اتوبوسرانی شهر نیز متصل خواهد شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - علیرضا سرسنگی امروز چهارشنبه بیستم تیر ماه در نشست با اصحاب رسانه یکی از مهمترین دستاوردهای این سازمان که پس از تلاش سه ساله این مجموعه، از ابتدای امسال مورد بهره برداری قرار گرفته است را سامانه «یزد من» خواند و افزود: این سامانه در واقع تجمیع شده و منظومهای از خدمات شهرداری برای ارائه به شهروندان است و هدف اصلی از ایجاد آن فراهم کردن امکان ارائه تمام خدمات شهروندی از طریق تلفن همراه و بدون حضور فیزیکی شهروندان منظور شده است.
وی با بیان این که ایجاد حساب کاربری در این سامانه به راحتی و از طریق شماره همراه افراد امکان پذیر است، عنوان کرد: در حال حاضر علی رغم این که تنها خرید بلیط یکی از پارکهای شهر و حوزه پسماند خشک در این سامانه فعالیت دارد، بیش از ۸۴ هزار شهروند یزدی در این سامانه عضویت دارند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد خاطرنشان کرد: هم اکنون پارک شهرشادی به این سامانه تجهیز شده و شهروندان می توانند از طریق حساب شهروندی خود از وسایل بازی و سرگرمی این پارک بهره گیرند.
سرسنگی با بیان این که از اوایل مرداد امسال، پارکهای کوهستان و بزرگ شهر نیز به این سامانه مجهز خواهند شد، تجهیز تمام پارکهای شهر برای امسال در دستور کار است.
وی با اشاره به ایجاد مدیریت حساب شهروندی به عنوان یکی دیگر از خدمات دیده شده در این سامانه، اظهار کرد: یکی از برنامههای این سامانه با عنوان برنامه «بازپس» این امکان را برای شهروندان فراهم آورده که از طریق تحویل پسماندهای خشک منزل خود نسبت به کسب درآمد و شارژ حساب شهروندی خود اقدام کنند.
سرسنگی عنوان کرد: برای افرادی که فاقد تلفن همراه هوشمند هستند نیز کارت شهروندی را یزدیها طراحی کرده و تدارک دیدهایم.
وی ضمن اعلام این که از نیمه مردادماه این سامانه در ناوگان اتوبوسرانی شهر نیز اعمال خواهد شد، گفت: شهروندان از طریق این بخش سامانه میتوانند ضمن پرداخت هزینه بلیط اتوبوس، از موقعیت اتوبوس مسیر مورد نظر خود و زمان انتظار مطلع شوند.
رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد از برنامههای آتی این سازمان را سامانه «سوت زنی» یا گزارش فساد در شهرداری خواند که از طریق آن، شهروندان میتوانند هرگونه مشکل و فسادی را به همراه مستندات در این سامانه جهت بررسی و رسیدگی، بارگذاری کنند.
وی با بیان این که هم اکنون ۱۲ نرم افزار در این سامانه فعال است، افزود: برنامهها و نرم افزارهای دیگری مانند باشگاه شهروندی را تا پایان سال به این مجموعه خواهیم افزود.
سرسنگی در مورد برخی مشکلات موجود در سامانه، گفت: قطعاً یک سری نواقص یا موانعی در شروع کار سامانه مانند احراز هویت برخی خدمات وجود داشت که بعضاً برطرف یا در حال رفع است و شهروندان میتوانند هرگونه مشکلی را از طریق شماره تلفن ۱۳۷ داخلی ۲ جهت بررسی و رفع ان گزارش کنند.