آغاز به کار رسمی فعالیت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد در ساختمان جدید

فعالیت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد در ساختمان جدید به صورت رسمی در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - مراسم آغاز به کار فعالیت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در ساختمان جدید در مراسمی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر یزد، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد،‌ معاون خدمات شهری شهرداری یزد و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

با آغاز به کار رسمی این ساختمان به عنوان ساختمان مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد،‌ تمامی فعالیت های حوزه روابط عمومی و رسانه شهرداری در این ساختمان برگزار می شود.

استقرار مرکز 137،‌ تجهیز و راه اندازی استودیو جدید صدای شهر و رادیو شهرداری یزد،‌ متمرکزسازی واحدهای روابط عمومی معاونت ها،‌ سازمان ها و مناطق شهرداری یزد زیر نظر مدیریت واحد،‌ راه اندازی اتوبوس خبر و حضور میدانی خبرنگاران در مناطق مختلف شهر یزد و راه اندازی موزه بلدیه از جمله اقداماتی است که در طول ماه های گذشته در این مرکز رخ داده یا در حال انجام است.

گفتنی است حامد سلطانی مدیر ارتباطات و امور بین‌المل شهرداری یزد پیش از این به عنوان رئیس کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری کمیته مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و همچنین عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های یزد انتخاب شده بود.

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد: روابط‌عمومی و رسانه ظرفیت‌های گردشگری یزد را به جهانیان معرفی کنند

عضو شورای اسلامی شهر یزد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حمایت از روابط عمومی شهرداری یزد در حوزه بین الملل، گفت: روابط‌عمومی شهرداری و رسانه ظرفیت‌های گردشگری یزد را به جهانیان معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر اطلاع‌رسانی درست در عرصه روابط عمومی و رسانی نبود،‌ مردم هیچ آشنایی با خدمات شهرداری نداشتند، اظهار داشت: حیطه وظایف شهرداری بسیار گسترده است و صرفاً با مقوله اطلاع‌رسانی است که می‌توان مردم را با این خدمات آشنا کرد.

نیکونژاد با اشاره به اینکه بسیاری از اقداماتی که روابط عمومی در مجموعه شهرداری انجام می‌دهد فعالیت‌هایی است که باید مردم برای آشنای با حقوق خود بدانند، خاطرنشان کرد: در این عرصه باید دلسوزانه، ‌متعهدانه و سخت‌کوشانه اطلاع‌رسانی را انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی میان مجموعه روابط عمومی شهرداری و رسانه‌ها وجود دارد و تداوم این تعامل خوب می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات بسیار خوب دیگری باشد.

نیکونژاد بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا علیرغم عدم بهره‌برداری از آثار تاریخی و بناهای تاریخی،‌ به دنبال خلق این آثار هستند و چندین سال است که در حال ساخت و طراحی چنین آثاری هستند و در این عرصه از تکنولوژی جدید بهره گرفته‌اند.

وی گفت: ما در ایران به ویژه در شهر یزد آثار قدیمی و بناهای تاریخی را داریم که نمونه بسیاری از آنها را در هیچ کجای دنیا نیست و گردشگران بسیاری در صورت اطلاع از وجود این آثار، ‌آرزوی دیدن آن را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: تفاوت ما با بسیاری از کشورها این است که ما آثار ارزشمندی را داریم و باید به اطلاع مردم برسانیم که در این زمینه با ضعف روبرو هستیم ولی آن کشورها آثار را ندارند و با خلق آن و اطلاع‌رسانی گسترده گردشگران را به سمت خود می‌کشند.

نیکونژاد افزود: در این زمینه روابط عمومی و امور بین‌الملل نقش بسیار مهمی برعهده دارند و باید حمایت لازم هم از سوی مسئولان برای تحقق اهدافی که در این حوزه دیده شده صورت گیرد.

 

فخرالسادات خامسی هامانه عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد: شهر جهانی یزد همچنان جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری را به دست نیاورده است

عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم تعامل خوب روابط عمومی شهرداری یزد با رسانه‌ها را قابل تقدیر دانست و گفت: شهر جهانی یزد همچنان جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری را به دست نیاورده است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش توجه به اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری یزد، اظهار داشت: شهر یزد تنها شهر ثبت جهانی شده ایران است و اگر به مقوله ثبت جهانی این شهر به صورت عملی نه صرفاً در شعار پرداخته شود، ‌یکی از شهرهای اصلی در حوزه گردشگری می‌شود ولی الان به هر دلیلی جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده است.

خامسی تصریح کرد: یکی از راه‌های رسیدن به جایگاه واقعی شهر جهانی، ‌بحث روابط‌عمومی و ارتباطات بین‌الملل است که چه در بحث خواهرخوانده‌ها و چه در حوزه سازمان‌های جهانی باید ارتباطات خوبی داشته باشیم.

عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه در مدیریت جدید روابط عمومی یزد اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری به ویژه در عرصه بین‌الملل باید برنامه‌ریزی دقیق و حمایت لازم را از روابط عمومی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شورای شهر هر کاری که در حوزه روابط عمومی، ‌رسانه و خبر باشد حمایت لازم از روابط عمومی صورت می گیرد، گفت: در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی بین رسانه و روابط عمومی در شهرداری وجود دارد و باید در راستای تقویت آن را انجام داد.

خامسی با اشاره به اینکه اعتماد عمومی نسبت به شهرداری به حدی که باید باشد در جامعه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: الان می بینم که در مجموعه شهرداری تلاش بسیار خوبی در وظایف مختلف صورت می گیرد ولی به دلیل اطلاع رسانی ناکافی،‌ مردم از این خدمات اطلاعی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: هنوز بحث روابط عمومی،‌ اطلاع رسانی و تقویت در شهرداری یزد جای کار بسیار زیادی دارد و باید بیش از پیش به مردم در این عرصه اطلاع رسانی بیشتری داشته و به ویژه در حوزه جلب مشارکت بیشتر شهروندان باید تلاش کرد.