فرایندهای شهرسازی و صدور پروانه در شهرداری یزد تسهیل شد - شهرداري يزد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: اصلاح ضوابط و تسهیل در فرایندها، اقداماتی است که از گذشته کلید خورده و همچنان ادامه دارد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزدــ محمدعلی سلمانی ندوشن، معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد در خصوص تسهیل فرایندها به اصلاح ضابطه، سامانه شهروند سپار و راه اندازی کارتابل شخصی دارندگان کد نوسازی اشاره کرد و افزود: از سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تسهیل فرایندها انجام شد که یکی از آنها انعقاد تفاهم نامه سه جانبهی شهرداری با اداره کل ثبت اسناد رسمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.
سلمانی ندوشن بیان کرد: ضوابط دست و پاگیر در زمینه اخذ پروانه آسیب شناسی شد و اصلاح ضوابط در کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی که در محل استانداری برگزار می شود برای تسهیل امور شهروندان به تایید رسید.
به گفتهی وی، طی این تفاهمنامه روند اداری طولانی مدت برای درخواستهای گواهی پایان کار ساختمان حذف شد و روند شش ماهه را به یک ماه کاهش داده است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد، اصلاح ضابطه با مجوز شورای صیانت از حقوق بیت المال را به عنوان یکی دیگر از اقدامات تسهیل فرایندهای اخذ پروانه یادآور شد و از امکان اخذ پروانهی قولنامه ای برای شهروندانی که پلاک ثبتی با کاربری مجاز دارند، خبر داد.
وی در خصوص تفاهم نامه با بانکها برای صدور گواهی رهن بانکی، تصریح کرد: با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر یزد، مالکان در صورتی که تاریخ پایان کار ساختمان آنها کمتر از دو سال و بدون تغییر در ساختار ملک نسبت به گواهی پایان کار باشد، بدون بازرسی و گزارش کمیسیون ماده ۱۰۰ میتوانند گواهی نقل و انتقال مِلک و یا گواهی رهن بانک را دریافت نمایند.
سلمانی ندوشن عنوان کرد: در حال حاضر این تفاهم نامهی شهرداری، با بانک مسکن و کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد منعقد شده است.
وی در ادامه توضیح داد: گواهی پایان کار ساختمان ها در سامانه ی شهروندسپار شهرداری یزد موجود است و دفتر اسناد رسمی می تواند مغایرتها را بررسی کند.
سامانهی شهروند سپار و هر شهروند یک کارتابل شخصی
سلمانی ندوشن از ارتقای سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری یزد، خبر داد و عنوان کرد: با این اقدام فنی امکان ایجاد کارتابل شخصی برای تمام شهروندانی که کد نوسازی دارند به آدرس اینترنتی esup.yazd.ir محقق شد و توانستیم روند اداری و مراجعه حضوری شهروندان را کاهش دهیم.