یکی از راه هایی که شهروندان یزد می توانند با مسئولان شهرداری در تماس باشند و مشکلات شهری را منتقل کنند علاوه بر سامانه 137، این نرم افزار است که علاوه بر داشتن نسخه تحت وب، یک اپ موبایل دارد تا تعامل فی مابین شهروندان و مسئولین را به بهترین نحو ممکن فراهم نماید.
در این سامانه افراد با ایجاد حساب کاربری مختص خود، به فعالیتهای تعریفشده در سامانه پرداخته و متناظر با میزان فعالیت خود امتیازهایی کسب نموده که بنا بر مشوقهای در نظر گرفتهشده میتوان کاربران را به فعالیت بیشتر در این سامانه ترغیب نمود.
از این سامانه در حوزههای مختلف مدیریت شهری مثل فنی و عمرانی، حملونقل و ترافیک، مدیریت پسماند، زیباسازی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و… میتوان بهره برد.
بعد از اخذ نظرات مردمی نسبت به مسائل شهری، فرآیندهای متعددی در درون این سامانه رخ خواهد داد که از آن جمله میتوان به گزارشگیری مدیریتی، ارزیابی و صحت سنجی نظرات اخذشده، رتبهبندی افراد شرکتکننده و… اشاره نمود.