• پنج‌شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷
  • اوقات شرعی
  • وضعیت آب و هوا

معرفی یزد کارت

معرفی یزد کارت

یزد کارت چیست ؟

کارت شهروندی جهت ارائه خدمات متنوع شهری به عموم شهروندان در بستری جامع و یکپارچه است.

 

کارت شهروندی  زیرساخت و بستری بر پایه فناوری اطلاعات است که در آن شهروند قادر است از طریق استفاده از کارت و سامانه مربوطه از مجموعه متنوعی از خدمات شهری در بستری جامع و یکپارچه استفاده نماید. ( این مقوله با برداشت های نادرست از کارت شهروندی مثل استفاده از کارتهای الکترونیک سرویسهای خاص نظیر کارتهای حمل ونقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی یا کارتهای مخصوص استفاده از پارکینگها و غیره که مفهوم جامعیت خدمات را شامل نمی شود متفاوت است).

 

از جمله مزایای اصلی استفاده از کارت شهروندی میتوان به این موارد اشاره نمود :

  • کاهش اتلاف وقت شهروندان در پرداخت­های خرد شهری
  • سهولت در پرداخت­های شهری نظیر کرایه اتوبوس، کرایه تاکسی، پارکینگ های عمومی و حاشیه ای، مراکز فرهنگی، تفریحی، ورزشی و غیره
  • امکان ایجاد بستری مناسب جهت برنامه­ریزی بهتر شهری 
  • تخفیف معضلات بهداشتی در هنگام رد و بدل کردن پول
  • استفاده از مزایای اعتباری – امتیازی کارت شهروندی
  • امکان مدیریت تغییر سریع تعرفه­های خدمات
  • نظارت بهتر بر جریان­های درآمد­ی بصورت آنلاین
  • ایجاد سیستمی به منظور ارزیابی میزان تقاضا و اعمال مدیریت عرضه در جهت ارتقاء خدمت­رسانی به شهروندان
  • وغیره

 

یزد کارت دارای مزایایی است که آن را از نمونه های پیشین اجرا شده در کشور منحصر بفرد می­نماید از جمله:

  1. مزیت online  (آنلاین – برخط ) بودن : با استفاده از کارت شهروندی یزد و سامانه های آنلاین متصل به آن از قبیل وب سایت و نرم افزار موبایل (mobile App) مربوطه شهروندان قادر خواهند بود در هر لحظه مدیریت حساب کارت را برعهده گیرند و فرایندهایی نظیر شارژ کارت یا مشاهده گزارش حساب شهروندی را مشاهده نمایند و همچنین مدیران شهری نیز قادر خواهند بود در لحظه از آخرین گزارشات مربوطه باخبر گردند.
  2. مزیت اعتباری – امتیازی (loyalty  لویالتی) کارت شهروندی : با استفاده از این امکان شهروندان قادر خواهند بود در ازای برخی فعالیتها امتیاز و اعتبار کسب نموده که در کارت شهروندی ثبت شده و شهروند قادر است این اعتبار و امتیاز را در استفاده از سایر خدمات ارائه شده در طرح کارت شهروندی مصرف نماید.

نمونه ای از سرویسهای های قابل ارائه در طرح یزد کارت در سال 95 و 96

  1. تفکیک زباله های خشک
  2. اتوبوسرانی
  3. تاکسیرانی
  4. کلیه مراکز تفریحی و رفاهی مرتبط با شهرداری
  5. باشگاه مبشران غدیر
  6.  پارکینگ های عمومی
  7. پارکینگ های حاشیه ای
  8. پارکها و شهر بازی

نمونه ای از سرویسهای های قابل ارائه در طرح یزد کارت در سال 95 و 96

 

 

از جمله اولین خدماتی که در طرح کارت شهروندی یزد به بهره برداری خواهد رسید پروژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در تفکیک زباله های خشک می­باشد.

در این پروژه شهروندان در اولین مراجعه به باجه های در نظر گرفته شده اقدام به ثبت نام و دریافت کارت شهروندی نموده و در ازای زباله خشک تحویل داده شده امتیاز (اعتبار) مربوطه را دریافت می­نمایند که در کارت شهروندی ثبت میگردد و شهروند قادر خواهد بود این امتیاز ثبت شده را در سایر خدمات ارائه شده در طرح کارت شهروندی مصرف نماید.


تداوم دوره های آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و استقبال رانندگان تاکسی سرویس مدارس؛

هفتمین جلسه آموزشی از سری کارگاه های آموزشی اخلاق حرفه ای ویژه رانندگان سرویس مدارس تحت نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در روز...

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ 61 بازدید

تداوم دوره های آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و استقبال رانندگان تاکسی سرویس مدارس؛

ششمین جلسه آموزشی از سری کارگاه های آموزشی اخلاق حرفه ای ویژه رانندگان سرویس مدارس تحت نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در روز دوشنبه...

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ 33 بازدید